Lantliv i vitt

Välkommen till min blogg !

måndag 16 november 2015

Lång höst

Jag klagar inte direkt på att "värmen" håller i sig. Vintern hinner nog komma tids nog. Har min "årliga" luftrörskatarr som tydligen hör till mina förkylningar. Jag har förkylningsastma och därför passar detta väder utmärkt för mig. När det är kallare ute så drar luftrören ihop sig och man får det jobbigt att andas. Skulle det inte vara för alla djur man har så skulle jag gärna bosätta mig utomlands vintertid.
Men nu är den alltså snart här. Dags att börja tänka på julpynt och vad allt det innebär. Jag ska försöka börja tidigt i år tänkte jag, så kan jag ta bort det tidigare. Det är nog faktiskt det som jag ser fram emot mest. När alla helger är över och man får börja se fram emot vår och sommar 😊
Bilden är från min favoritplats nere vid sjön. Brukar oftast bli en promenad utmed sjön med hundarna. Skönt att bo på landet, hundarna kan springa lösa och jag kopplar av och lyssnar på tystnaden ☺️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar