Lantliv i vitt

Välkommen till min blogg !

söndag 10 april 2011

Underbara vår

Jaaa, nu är våren här !! Som man har längtat !
Jag är fortfarande mer eller mindre sängliggande i lunginflammation och bihåleinflammation. Har precis börjat med nån dundermedicin eftersom inte peniccillin hjälpte. Jag håller tummarna för att denna dundermedicin ska göra susen. Känns som att det händer saker i kroppen iallafall, för man blir riktigt trött.
Tog en runda i trädgården förut och det piggade ju upp sinnet iallafall, om man bortser från allt som man vill men inte kan göra ute nu. Så sugen på att börja röja i rabatterna och färdigställa sommarhagen. Men det får vänta....nästa vecka, kanske.
Såg både en fjäril och en humla. De tycker visst om scillan som så vackert fyller upp våran trädgård :)
Nu ska jag återgå till sängen en stund och ha sovrumsfönstret öppet för det är så härligt att höra bäcken porla utanför :)

Ha en fortsatt trevlig helg i vackra vårvädret !

1 kommentar:

  1. Så där mycket scilla vill jag också ha.. det är så fint.

    Hoppas du snart blir frisk! Vi ses:)

    SvaraRadera