Lantliv i vitt

Välkommen till min blogg !

måndag 29 november 2010

Snöig advent !

Vilken mysig första advents helg det blev. Jag älskar ju snö så än så länge är jag bara glad för att det snöar. I fredags blev det julpyntning och i lördags åt vi årets första julmat med goda vänner !
Igår trotsade vi snöovädret och gav oss iväg åt Linköpings-hållet. Jag ville absolut inte missa julmarknaden i Billa utanför Nykil. Där finns massor med saker helt i min smak. Skulle vilja ha allt ! Denna gång blev det ett par ljusstakar, några ljuslyktor och en gammal bok. Sidorna i boken ska jag använda för att göra strutar att ha i granen är det tänkt.
 Adventsfint i köksfönstret. I år blev det rosa julstjärnor, kunde inte motstå dom !!

 Svårt att se på bilden men äpplena är frostiga. Jättelätt att göra ! Vispa upp 2-3 äggvitor. Pensla på det på äpplena. Sedan silar man på strösocker eller en blandning av strö och florsocker. Det går att göra på alla frukter !





Idag ska jag försöka hinna med att njuta av det underbara vintervädret !! Och solen är här nu också !!
Ny kamera har jag fått av min kära sambo så nu ska här fotas !!
Kram på er !!

1 kommentar: